سرچشمه:
صفحه
فیسبوک
رضائی
تحلیلی
از گاف سنگزاد
می
گویم:
آنجا که مردانِ نام آورِ عرصه ی هیاهو به خانه ها خزیده اند،
یا
مردانی که به تکه نانی و منصبی و منفعتی خود را خمیرِ حضرتِ نادوست کرده اند،
ظهور
پیامبری از میان بانوان،
چه
نمکین و شوق انگیز
و بی اعوجاج است.
(اعوجاج
یعنی کجی، پیچیدگی)
محمد
نوریزاد
·
معنی تحت اللفظی:
·
در جامعه ای که مردان نام آور عرصه هیاهو به خانه خزیده
اند و دیگر مردان به ازای تکه نانی و منصبی و منفعتی خمیر حضرت نادوست شده اند، ظهور
پیامبری از میان بانوان چه نمکین و شوق انگیز و سر راست و بی کم و کا ست است!
1
·
حریفی که اجامر جمهوری جهل و جنون در شوفاژخانه دانشکاه
اوین به دارش کشیدند، می گفت:
·
شعور عباداران و عمامه داران بمراتب بیشتر از شعور کراوات
داران و کت و شلوار پوشان شیک و پیک است و حق داشت.
·
محمد نوریزاد که از انسانیت اعجاز، از مردم، کتاب و از «پایداری»
لیبرالی، سخن می سازد، جامعه و جهان را به
پیروی از حضرت فروید، از دوربین کذا و کذا می بیند و توضیح می دهد.
2
·
جامعه و یا جهنم باقی مانده از جامعه، زیر ذره بین آخوند
بی عبا و بی عمامه به دو طبقه اصلی تقسیم می شود:
الف
·
طبقه مردان
ب
·
طبقه زنان
3
·
اگر از فروید و همپالگی هایش هم می خواستند، از دوربین
کذا و کذایش نگاه می کرد و جامعه را به
همین دو طبقه تقسیم بندی می کرد.
·
دار و دسته های اگزیستانسیالیستی ـ فمینیستی ـ امپریالیستی
نیز در خط حضرت نوریزاد عرصه هیاهو را با هارت و پورت و جار و جنجال طی می کنند و
جوامع بشری را به مردسالار و زن سالار طبقه بندی می کند.
·
اگر هم کسی اعتراض کند، قبل از هر چیز، جنسیت، سن و سال
و وضع کذا و کذایش را می پرسند و بر اساس همین معیارهای «ماهوی از در عقب» به مطب
روانکاوی از سر تا پا روانی راهنمائی اش می کنند.
4
آنجا
که مردانِ نام آورِ عرصه ی هیاهو به خانه ها خزیده اند،
یا
مردانی که به تکه نانی و منصبی و منفعتی خود را خمیرِ حضرتِ نادوست کرده اند،
ظهور
پیامبری از میان بانوان،
چه
نمکین و شوق انگیز
و بی اعوجاج است.
·
نوریزاد اما رادیکالتر از فروید و دار و دسته های اگزیستانسیالیستی
ـ فمینیستی ـ امپریالیستی است.
·
چون او بمراتب عمیقتر در مسئله نفوذ می کند و طبقات مردان
را به دو زیرطبقه زیر تقسیم بندی می کند:
الف
·
زیر طبقه مردان نام آور که یکه تاز عرصه هیاهو بوده اند
و به خانه ها خزیده اند.
ب
·
زیرطبقه مردان سگ صفت که استخوان واره ای از نان و منصب و منفعت دریافت کرده اند و خمیرِ حضرتِ نادوست
گشته اند.
5
·
حالا بیا، خر بیار و یک خروار فانتزی بیار و معنی
جفنگیات نوریزاد را به قوه تخیل خلاق دریاب:
الف
·
مردان نام آور کیانند؟
·
به کدام اقشار و طبقات اجتماعی تعلق دارند؟
·
طرفدار کیستند و چیستند؟
·
بطور مشخص چه نام و چه بیوگرافی ئی دارند؟
ب
·
مفهوم «عرصه هیاهو» به کدام رشته علمی، فقهی، سوسیولوژیکی
و یا فلسفی تعلق دارد و به چه معنی است؟
·
نکند جهنم یأجوج و مأجوج عرصه هیاهوئی بیش نیست و به قول ویلیام شکسپیر، «صحنه
بزرگ تئاتر است و هر کس و ناکسی نقشی بازی می کند»؟
·
اگر چنین است، اگر مردان نام آور «هنر» پیشه های عرصه
هیاهو بوده اند، پس چرا نوریزاد پیامبرتراش از بابت «به خانه ها خزیدن شان» خشمگین
است؟
ت
·
حضرت نادوست کیست؟
·
به کدام قشر و طبقه اجتماعی تعلق دارد و مشخصا تجرید چه
افراد مشخص است؟
·
چرا نوریزاد در لفافه حرف می زند تا کسی منظورش را
نفهمد؟
پ
·
آیا نوریزاد قصد حقنه کردن این دروغ را دارد که خودش و
امثال خودش بی اعتنا به «نان و منصب و منفعت» اند و قربة الی الله در عرصه هیاهو
شمشیر می کشند و «مبارزه» و «مقاومت» می کنند؟
·
یعنی خود محمد نوریزاد و پیامبرش موجودات ماورای اجتماعی
و ماورای طبقاتی اند؟
·
به عبارت دیگر، بسان بادکنک های انسانی بر فراز جامعه و طبقات
اجتماعی شناورند؟
6
ظهور
پیامبری از میان بانوان،
چه
نمکین و شوق انگیز
و بی اعوجاج است.
·
نوریزاد ضمنا طبقه زنان را هم به دو زیر طبقه تقسیم بندی
می کند:
الف
·
زیر طبقه بانوان که زادگاه پیامبران اند، پیامبرانی که
معجزه شان انسانیت، کتاب شان، مردم و سخن شان، پایداری است.
ب
·
زیر طبقه زنان بی همه چیز و بی سر و پا که در بهترین حالت
باید به دنبال بانوان و بویژه به دنبال پیامبران برخاسته از میان بانوان بیفتند.
7
·
طبقه مردان در هر صورت یا بسان امیرالمؤمنین خانه نشین
اند و یا خود فروخته اند.
·
فقط بانوان مانده اند که محل ظهور پیامبران اند و ظهور بانوپیامبران
«هم نمکین است، هم شورانگیز و هم بی اعوجاج»، البته فقط برای مرد مردان شناور بر
فراز طبقات مردان نام آور و مردان خودفروخته.
·
این هنوز تمامی موعظه نوریزاد نیست.
·
هدف و آماج نوریزاد عالم الغیب معرفی پیامبری از میان
بانوان است:
بانویی
با شال سفید بر سر و انسانیتی عمیق در دل
و بُردی نافذ در کلام و پاهایی برای
پیمودن و خسته نشدن.
7
·
مشخصات پیامبری که از میان زیرطبقه بانوان ظهور کرده و
جایزه امپریالیسم اروپا را درو کرده، داشتن شالی سپید بر سر، انسانیتی عمیق در دل،
بردی نافذ در سخن (یعنی در پایداری) و ضمنا داشتن پاهای خارق العاده است که بسان
بانو رهنورد، از رهنوردی خسته نمی شود.
·
شاید به همین دلیل است که پیامبر قبل از ریختن سطل آب بر
سر، موسوی و رهنورد را هم برای دوش آب سطل دعوت می کند.
·
خدا کند که رسالت رسول نوریزاد، به راه انداختن جنبش سطل
آب نباشد.
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر