سرچشمه:
صفحه فیسبوک حوریه
گاف
سنگزاد
زندگی
کوتاه است
به
زندگی ات عشق بورز
ویلیام
شکسپیر
·
جفنگ هم به همین می گویند:
·
برای دعوت کسی به عشق به چیزی، معیاری از کمیت آن چیز
سرهم بندی کردن!
1
·
شکسپیر و یا هر کس دیگر که این جفنگیات را به خورد خلایق
می دهد، از کوتاهی و درازی (کمیت) زندگی، معیاری
برای عشق بدان و یا نفرت از آن سرهم بندی می کند.
·
بزعم حریف، اگر زندگی نه کوتاه، بلکه دراز می بود، در آن
صورت چیزی انزجار انگیز می گشت.
·
این کرد و کار حریف اما به چه معنی است؟
2
·
این کرد و کار حریف بدان معنی است که او دیالک تیک کمیت
و کیفیت را تخریب می کند، کیفیت را دور می اندازد و کمیت را مورد تجلیل قرار می
دهد و بدتر حتی، کمیت را به درجه معیار ارتقا می دهد.
·
این کرد و کار به معنی خردستیزی و حقیقت ستیزی است.
·
چرا و به چه دلیل؟
الف
·
اولا به این دلیل که در دیالک تیک کمیت و کیفیت، نقش
تعیین کننده از آن کیفیت است.
·
اگرچه کمیت هیچ واره نیست و نقش درخوری و صرفنظر ناپذیری
در داربست این دیالک تیک به عهده دارد.
·
حریف در این اندرز، کیفیت زندگی را بکلی فراموش می کند و
کمیت زندگی را، یعنی کوتاهی آن را به درجه معیار عشق ورزی ارتقا می دهد.
ب
·
امروزه در ایدئولوژی طبقه حاکمه امپریالیستی نیز اکثر دیالک
تیک های عینی بی پروا وارونه می شوند.
·
مثلا در فیلمی از فیلم های هالی وود، هنرپیشه زنی برای
تحقیر جوانانی که در رستوران با دوست پسرش مرافعه داشته اند، می گوید:
·
«ول شان کن.
·
آلت تناسلی اینها به اندازه هسته سنجد است.»
·
هنرپیشه هالی وود نیز کمیت آلت تناسلی همنوعان خود را به
درجه معیار معیارها ارتقا می دهد.
ت
·
ثانیا به این دلیل، که تخریب دیالک تیک عینی هستی فی
نفسه، به معنی خردستیزی است.
·
چون پیروی از خرد همیشه با رعایت اکید دیالک تیک عینی دست
در دست می رود.
·
کسی که دیالک تیک عینی هستی را تخریب و یا وارونه کند،
عملا دست به خردستیزی و حقیقت ستیزی می زند.
پ
·
رابعا حریف به عمد و یا به سهو فراموش می کند، که پیش
شرط عشق ورزی به چیزی ـ قبل از همه ـ کیفیت آن چیز است.
·
زندگی ذلت بار را ـ چه کوتاه و چه بلند ـ نمی توان حتی تحمل
کرد، چه رسد به عشق ورزی بدان.
·
به همین دلیل است که بعضی ها برای رهائی از آن، دست به
انتحار می زنند.
ث
·
خامسا محتوای ایدئولوژیکی این اندرز مبتنی بر عوامفریبی
است.
·
حریف مردم را به تحمل بی چون و چرای حتی شرایط تحمل
ناپذیر فرامی خواند.
·
محتوای این اندرز کنسرواتیو (مبتنی بر محافظه کاری، یعنی
مخالفت با انقلابیگری) است.
·
شرایط ذلت بار زندگی را باید نفی دیالک تیکی کرد.
·
بر ضد شرایط تحمل ناپذیر باید شورید و طرح نوینی را
متناسب با سطح توسعه نیروهای مولده در افکند.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر