بارونس دودِوان (۱۸۰۴ - ۸ ژوئن ۱۸۷۶)
با نام مستعار ژرژ ساند
رماننویس رومانتیک، نمایشنامهنویس، روزنامهنگار،
اصلاحطلب اجتماعی، خاطرهنگار فرانسوی
گاف سنگزاد
میم
دست برداشتن از زندگی آسان نیست.
ناله فرمی از انتقاد اجتماعی است و برای بهسازی وضع موجود است.
با نام مستعار ژرژ ساند
رماننویس رومانتیک، نمایشنامهنویس، روزنامهنگار،
اصلاحطلب اجتماعی، خاطرهنگار فرانسوی
گاف سنگزاد
میم
دست برداشتن از زندگی آسان نیست.
ناله فرمی از انتقاد اجتماعی است و برای بهسازی وضع موجود است.
حریف
البته من با کسانی که زندگی را دوست دارند خیلی موافقم
ولی به شرطی که دوست داشتن زندگی شان از خود شروع نشود و به خود هم ختم نگردد.
به دیگر سخن زندگی را فقط برای خود نخواهند.
زندگی را به عقیده ی من باید دوست داشت و خیلی هم دوست در عین حال، خوشبختی و سعادت برای همگان خواست و نه فقط برای خود و یا در نهایت خانواده ی خود.
زندگی زیباست و بسیار هم زیباست
به قول شاعر بزرگ ما سایه :
زندگی زیباست ای زیبا پسند
زنده اندیشان به زیبایی رسند
آن چنان زیباست این بی بازگشت
کز برایش م یتوان از جان گذشت
البته من با کسانی که زندگی را دوست دارند خیلی موافقم
ولی به شرطی که دوست داشتن زندگی شان از خود شروع نشود و به خود هم ختم نگردد.
به دیگر سخن زندگی را فقط برای خود نخواهند.
زندگی را به عقیده ی من باید دوست داشت و خیلی هم دوست در عین حال، خوشبختی و سعادت برای همگان خواست و نه فقط برای خود و یا در نهایت خانواده ی خود.
زندگی زیباست و بسیار هم زیباست
به قول شاعر بزرگ ما سایه :
زندگی زیباست ای زیبا پسند
زنده اندیشان به زیبایی رسند
آن چنان زیباست این بی بازگشت
کز برایش م یتوان از جان گذشت
·
در رابطه با زیبائی زندگی حق مطلقا
با شما ست.
1
·
بهترین ترفند برای درست اندیشی، دیالک
تیکی اندیشی است:
دیالک تیک فرد و جامعه
·
و در این دیالک تیک، نقش تعیین
کننده در تحلیل نهائی از آن جامعه است.
2
·
بدین ترفند و طریق، عشق به خویشتن
(فرد) با عشق به جامعه (توده، خلق) گره می خورد و مشروط می شود.
3
·
این
تفکر را سیاوش کسرائی آگاهانه نمایندگی می کند:
در غم انسان نشستن
پا به پای شادمانی های
مردم پای کوبیدن
....
·
سیاوش تنها شاعر دیالک تیکی اندیش کشور ما ست.
·
ما هنوز به شاعر دیگری از این طراز
برخورد نکرده ایم.
حریف
سیاوش کسرایی براستی درخشانترین شاعر حماسی سیاسی تاریخ معاصر میهن ماست
ای کاش این شاعر بزرگ ما تا پایان به راه حزب خویش وفادار می ماند
ولی افسوس غروب بسیار غم انگیزی داشت و در سال ۶۷ ابتدا راهش از راه حزب جدا کرد
و بعد ها باور و ایمانش را به آن از دست داد.
سیاوش کسرایی براستی درخشانترین شاعر حماسی سیاسی تاریخ معاصر میهن ماست
ای کاش این شاعر بزرگ ما تا پایان به راه حزب خویش وفادار می ماند
ولی افسوس غروب بسیار غم انگیزی داشت و در سال ۶۷ ابتدا راهش از راه حزب جدا کرد
و بعد ها باور و ایمانش را به آن از دست داد.
· خوب. فرض کنیم چنین باشد، سایه که به قول خودش، اصلا توده ای نبوده است.
·
در حالیکه سیاوش تجسم مادی توده و حزب توده بوده است و خواهد بود.
1
·
ضمنا حزب توده، حرم امام و امام زاده نیست که
کسی بر آن دخیل ببندد و یا از آن دل برکند.
2
·
چه بسا حزب توده در شخصیت واحدی تجسم می یابد و سیاوش چنین شخصیتی بوده است.
3
·
سیاوش را هنوز کسی نمی شناسد.
4
·
ما اشعار سیاوش را تحلیل می کنیم.
·
ما در کشورمان مارکسیست تر از سیاوش کسی نیافته ایم.
·
سیاوش شخصیتی از طراز برتولد برشت است.
·
به عبارت ساده تر، غول آسا ست.
حریف
من از اشعار سیاوش صحبت نمی کنم
در
بزرگ بودن اشعارش تردیدی نیست
اشعار سیاوش کسرایی با تاریخ حزب توده ایران
پیوند دیالک تیکی دارد
من از خود سیاوش می گویم که پس از چهل سال
راهش را ترک کرد.
میم
ما از این چیزها خبر نداریم.
سن و سال ما به
دانستن این چیزها قد نمی دهد.
ما سیاوش را از اشعارش می شناسیم و در اشعارش هنوز به
این نکته بر خورد نکرده ایم.
پایان
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر