معقول تر از سرمشق بودن، شیوه تربیتی ئی وجود ندارد!
اگر راه دیگری یافت نشود، می توان سرمشق هراس انگیزی گشت!
اگر راه دیگری یافت نشود، می توان سرمشق هراس انگیزی گشت!
برگردان یدالله سلطان پور
1
1
• زمانی در جامعه بشری کارآئی های ارزشمندی جوانه می زنند که به اندازه کافی آزادی وجود داشته باشد تا مردم امکان شکوفاسازی آزادانه استعداد خود را داشته باشند!
2
• معقول تر از سرمشق بودن، شیوه تربیتی ئی وجود ندارد!• اگر راه دیگری یافت نشود، می توان سرمشق هراس انگیزی گشت!
3
• مثالی صرف از شخصیتی بزرگ و پاک می تواند به پیشه کردن نظر و عمل شریف سوق دهد!
4
• پول همیشه آدمی را به سودورزی وسوسه می کند و بطرز گریز ناپذیری به سوء استفاده سوق می دهد!
5
• خردمندی نتیجه آموزش مدرسی نیست!• خردمندی نتیجه تلاش مادام العمر در جهت کسب آن است!
6
• مهم این است که هرگز از پرسیدن دست بر نداری!
7
• آنچه که روح خلاق بشری در صد سال اخیر به بنی بشر هدیه کرده، می تواند برای پی ریزی زندگی بی دلهره و سعادتمند کافی باشد، به شرط اینکه توسعه سازمان یافته بتواند با توسعه فنی همگام شود!
• اما دستاوردهای بسختی به دست آمده، در دست نسل ما بدان سان است که تیغ ریش تراشی در دست کودکی سه ساله!
8
• در اختیار داشتن وسایل تولید عالی نه آزادی، بلکه ذلت و گرسنگی به دنبال آورد!
مقاومت در مقابل پیشرفت ضرور و مبرم در سنت نکبت بار خلق ها ست که بوسیله دستگاه تربیتی بسان بیماری ارثی ئی نسل به نسل منتقل می شود!
ادامه دارد
شکی نیست که درفضای آزادی امکان رش ونمو استعدادهاپیدا میشود وهمینطور سرمشق بودن روش تربیتی خوبیست واما پول آدمیرا سود جو بار میآورد میخواهم بدانم چهمیزان پول سود جویي نمیآورد برای خردمند بودن ویاشدن بایدما دام العمر در جهت کسب آن بود ودیگر آنکه برای زندکی پاک وبی دلهره شرطش توسعه سازمان یافته باتوسعه فنی ست اینرا لطفا برایم روشن کنید همانطر منظور آقای آلبرت عزیز از دست آوردهایسختی که بدست آوردهایم مثل ریشتراشی ست در دست کودکی ....واینکه در اختیار داشتن وسايل تولید عالی نه آزادی بلکه ذلت وگرسنگی ببار میآورد ..چرا؟ودیگر آنکه مقاومت دربرابرپیشرفت مبرم در سنت نکبت بارخلقهاست که بمثابه بیماری ارثی نسل بنسل منتقل میشود آیا انیشتین جامعه شناس بود؟ کتشکرم
پاسخحذف